ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Κατά την λογοθεραπευτική αξιολόγηση εντοπίζονται οι δεξιότητες και οι δυσκολίες που μπορεί να εμφανίζει ένα παιδί στην επικοινωνία. Ως κύριο μέσο χρησιμοποιείται το παιχνίδι αλλά και κατάλληλα διαγνωστικά εργαλεία τα οποία αξιολογούν αναπτυξιακά τις απαντήσεις του κάθε παιδιού σύμφωνα με την χρονολογική του ηλικία. Σκοπός της αξιολόγησης είναι η εκτίμηση της δυσκολίας, η διάγνωση/διαφοροδιάγνωση, να τεθούν οι στόχοι της παρέμβασης και με μετρήσιμα δεδομένα να καταγραφεί η πρόοδος.
Α) Λήψη λογοπαθολογικού ιστορικού:
Πριν την αξιολόγηση του ασθενή είναι απαραίτητη η λήψη ενός πλήρους ιστορικού, η οποία γίνεται κατά την πρώτη συνάντηση με τους γονείς του παιδιού. Το ιστορικό περιλαμβάνει πληροφορίες τοκετού, γέννησης και ανάπτυξης, ιατρικές πληροφορίες και κοινωνικό, εκπαιδευτικό και οικογενειακό ιστορικό καθώς και δεδομένα από προηγούμενες αξιολογήσεις και θεραπείες. Κατόπιν συζήτησης με τους γονείς συλλέγουμε τα απαραίτητα δεδομένα για να προσαρμοστεί η αξιολόγηση στις ανάγκες του κάθε παιδιού.
Στη συνέχεια, με τα απαραίτητα διαγνωστικά εργαλεία τα παιδιά αξιολογούνται για τυχόν διαταραχές στην ομιλία και στον λόγο.
Individualized care
- Independent, teacher-directed, and small-group activities that encourage investigation, exploration, and discovery
- Learning approaches that adapt to each child and incorporate their strengths and interests
- Curriculum that supports creative expression, literacy, music, and more
- Confidence-building opportunities to solve problems and make decisions
- STEM learning that encourages future-forward skills
- Safety, security, and cleanliness practices that meet or exceed all state, local, and national guidelines
Β) Οι περιοχές της αξολόγησης:
Α) Ομιλία:
- Στοματοπροσωπικός έλεγχος
Αρχικά εξετάζονται οι αρθρωτές (γλώσσα, χείλη, γνάθος κ.λπ.) των παιδιών για να επιβεβαιωθεί η σωστή λειτουργία τους, καθώς αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για ανάπτυξη της λεκτικής επικοινωνίας. - Στη συνέχεια, εντοπίζονται πιθανές δυσκολίες:
- στην άρθρωση π.χ εάν το παιδί αντικαθιστά φωνήματα με άλλα (/σούπα/ – /θούπα/), παραλείπει φωνήματα ή συλλαβές π.χ. /νερό/ – /νεό/, ή αλλοιώνει φωνήματα π.χ. αντί για το φώνημα/σ/ παράγει έναν ήχο που ακούγεται σαν /χιου/.
- Στην φώνηση π.χ. εάν το παιδί παρουσιάζει βραχνάδα, δυσκολεύεται να αυξήσει ή να μειώσει την ένταση και το «ύψος» της φωνής του.
- Στην αναπνοή π.χ. το παιδί παρουσιάζει μειωμένη διάρκεια εισπνοής και εκπνοής.
- Στην αντήχηση (υπερινικότητα, υπορινικότητα).
- Στην προσωδία (π.χ. το παιδί δεν χρωματίζει κατάλληλα τη φωνή του σε κάθε περίσταση).
Infants program
Preschool is a big year. We’ve designed our program to give you complete confidence in every aspect of your child’s experience; from health and safety; to ready-for-school curriculum.
Γ) Αξιολόγηση διαταραχών του λόγου:
Κατά την αξιολόγηση για τον εντοπισμό διαταραχών στο λόγο εξετάζονται τυχόν δυσκολίες :
- στην χρήση των κατάλληλων καταλήξεων στις λέξεις (π.χ. εμείς παίζετε),
- στην γραμματική και την σύνταξη (π.χ. τώρα έπαιζα, παίξω αύριο εγώ),
- στην ανάγνωση και τη γραφή,
- στην ορθογραφία,
- στο να θυμηθεί λέξεις (π.χ. αντί “νεροχύτης” το παιδί λέει εκεί που πλένουμε τα πιάτα),
- στην κατανόηση και εκτέλεση οδηγιών,
- στην μνήμη
- στην εκμάθηση νέου λεξιλογίου
- στο να ξεκινήσει και να διατηρήσει μία συζήτηση
- στον σχηματισμό ερωτήσεων
- στην κατάλληλη χρήση της γλώσσας (π.χ. χρήση τύπων ευγενείας)
- στην φωνολογία π.χ. το παιδί μπερδεύει φωνήματα μεταξύ τους τόσο στον προφορικό όσο και τον γραπτό λόγο (παράγει όλα τα φ ως θ) ή αντιστρέφει και αντιμεταθέτει φωνήματα ή συλλαβές Π.χ. / σαλάτα / – / σατάλα/, / αστέρι / – / ατσέρι /
- τον αφηγηματικό λόγο π.χ. εάν το παιδί μπορεί να αφηγηθεί γεγονότα από την καθημερινότητά του ή μία ιστορία
- μη λεκτική επικοινωνία.
Μετά το τέλος της αξιολόγησης έπειτα συνεργασία με την διεπιστημονική ομάδα του κέντρου μας η οποία θα είναι σε θέση κάνει διαφοροδιάγνωση αναλύοντας τα δεδομένα δημιουργείται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης προσαρμοσμένο στις ανάγκες κάθε παιδιού και συντάσσεται αναλυτική έκθεση, ώστε να καταγράφεται και να συγκρίνεται η πρόοδος. Αφού τεθούν οι στόχοι και ενημερωθούν οι γονείς ξεκινάει η αποκατάσταση.
Signature practices
- Everyday Mathematics®: Integrating numbers into real-life routines
- Cooking with Recipes: Creating in the kitchen to learn about counting, measuring, and fractions
- Daily Pre-Reading, Writing, Listening, and Speaking: Stories and literature to promote the understanding of the relationship between speech and print
- Writing Center: Access to a wide variety of writing tools, paper, and other materials to inspire an interest in writing, creating books, and more
- Science Laboratory: Hands-on opportunities to collect, examine, explore, and experiment with natural materials
- STEM Activities: Building and problem solving using science, technology, engineering, and math
- Woodworking: Real tools and materials to tinker, construct, and explore weight, balance, strength, and texture
Η αξιολόγηση είναι η διαδικασία εκείνη που λαμβάνει υπόψη της τα χαρακτηριστικά, τις ικανότητες του ατόμου και τις παρούσες ανάγκες του πελάτη.
Μας επιτρέπει να καθορίσουμε εάν υπάρχει κάποια επικοινωνιακή διαταραχή και, εάν ναι, τη φύση και το μέγεθος αυτής της διαταραχής και τις επιπτώσεις της στη ζωή του ατόμου.
Τι είναι η Λογοθεραπεία; Η Λογοθεραπεία (ή Λογοπαθολογία) είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με την Την πρόληψη, Την αξιολόγηση, τη διάγνωση, τη θεραπεία και την επιστημονική μελέτη των διαταραχών της ανθρώπινης επικοινωνίας σε παιδιά και σε ενήλικες.
Η διαδικασία αξιολόγησης ποικίλλει ανάλογα με τη διαταραχή.
Infants program
Preschool is a big year. We’ve designed our program to give you complete confidence in every aspect of your child’s experience; from health and safety; to ready-for-school curriculum.
we meet kids where they are.
Your child should feel confident in her ability to meet the complex challenges.